mongo måndag.

det som inte dödar stärker säger man, och jag tror på det. har man kännt besvikelse kan man också känna glädje. har man varit ovänner kan man också vara vänner. har man haft lust att slå någon kan värmen och lugnet från dens axel vara så mycket finare. jag hatar bråk! men går man igenom dem tillsammans kan man sträkas av dem, det tror jag. men jag kommer alltid vara rädd, det vet jag.

idag fick jag en sköldpadda av finaste J, och som vanligt tolkar jag allt till dess spets och väljer därför att se och tro att jag fick ett skal av honom. jag tror på mig, och honom, och oss ♥


There was a little turtle.
He lived in a box.
He swam in a puddle.
He climbed on the rocks.

He snapped at a mosquito.
He snapped at a flea.
He snapped at a minnow.
And he snapped at me.

He caught the mosquito.
He caught the flea.
He caught the minnow.
But he didn't catch me.
- Vachel Lindsay

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0