tvåsamhet och ensamhet..

jag va på utkanten i lördags. systerskapsfestival och pepp. och bra ord från en duktig tjej.

jag kommer inte ihåg exakt hur hennes text och ord formulerades och det är kanske bra, för jag hade ändå aldrig kunnat återge dem med samma finess och knorr som hon hade. men hon pratade i alla fall om förhållande och mjölkförpackningar. för hon trodde, och jag tror, att de är ganska lika. man slösar friskt, renat och oanvänt vatten på att skölja ut den gamla skiten. för att sedan vika ihop dem omsorgsfullt och fint. för att sedan bära ut dem till en kontainer och se på när de bränns upp. så mycket abete, för ingenting.

tvåsamhet är ensamhet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0