torsdagskväll och drömmar

tyst, tystare, tystast.
lugn, lugnare, lugnast.

jag drömmer om att dra. sticka. pysa. tänk er att smyga ut på en farstu till en lite röd stuga om morgonen för att avnjuta en mugg te. helst en så stor mugg att den nästan blir svår att hålla i, så att man får hålla med båda händerna, med tummen genom örat. och gärna iklädd raggsockor, gråbruna raggsockor som är för tjocka för att ha i skorna, och därför kan man bara ha dem inomhus eller på farstun. tänk er en ung flicka, i en liten stuga, i lugna Boden.



Jag måste ändra nåt
Vakna upp ur min feberdröm
Kanske vinna en god natts sömn
Hur det känns har jag nästan glömt

Under solen där
Skall jag bränna bort minsta spår
Jag ska dricka bort alla år
Jag ska fälla en sista tår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0