när dagen gör en trött och natten gör en ensam.

med dörren stängd (så medvetet) inbillar jag mig att nyrakade ben och härligt införskaffade örhängen ska göra mig lite gladare, att ljusblå naglar och ruffsigt hår ska göra mig lite lugnare. men nej. hela sköldpadde-truppen är uppradad runt omkring mig i hopp att jag kan låna lite av deras skal, men det verkar gå illa.

jag fotade dem i morse, de små liven. för jag ska fylla hela mig och mitt rum med dem. och kanske ett ben, jag är sugen på det. ett ben fullt med sköldpaddor, låter det inte fint?

hela helgen har varit full av varm&kall och annat som ska göra en glad. men jag blev bara trött. trött och ensam. så jag gick upp till dig och gömde mig. somnade med kläderna på, och under natten avlöste huvudvärken tröjan och jag frös när jag vaknade.

men du var fin. du höll dina händer på mina kinder när du kysste mig. sånt gör dig så fin. jag vill mysa nu, mysa ikväll. jag vill fota oss och jag vill glömma bort ekande skrik och trummande tystnad.

jag vill ha varm&kall, sköldpaddor och dig. nu nu nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0