knyter en knut - gaby and the guns

hon snittar fyra timmars sömn per natt men klagar sällan
extrem på vissa sätt på andra nånstans mitt emellan
har alltid undrat vad hon döljer men vill inte fråga
jag blir så liten när vi ses jag skulle aldrig våga

hon drömmer mardrömmar om döden som får mig att vekna
totaltat absurda små historier verkar aldrig blekna
när allt är bra så blir hon rastlös och det märks direkt ett litet orosmoln
då kommer alla mörka tankar och hon kommer smygande
vi byter om

ibland berättar hon om saker hon försöker dölja
om alla regler och devis som hon ej kan följa
hon promenerar som jag springer och hon springer ifrån mig om jag hinner ifatt
jag har försökt att hålla tempot men det går för fort och jag blir alldeles matt
vi byter om


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Åh min vän Gabys sång. Gillar verkligen deras texter. snart kommer skivan, det ser jag fram emot. höstkramar

2009-10-04 @ 19:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0