perspektiv.

korttidsperspektiv.
veckan har varit bra. magasinet i fredags var rätt bra, förfesten hos loiis var skitbra. tackar för den! jag har lagat mat varje dag och därför kännt mig duktig. jag har inte varit ute och sprungit och därför kännt mig dålig.

helhetsperspektiv.
halva gymnasietiden är avklarad. det känns långt och mycket kvar, suck. tvåan och ettan nästan samtidigt blev för mycket och jag slet ut mig själv lite för hårt, fast jag gjorde allt för långsamt. på lovet ska allt bli klart, det har jag lovat mig själv!

nutidsperspektiv.
jag är trött. alldeles för trött, vilket gör mig alldeles för grinig. julen närmar sig med klampande störande steg och bryter dramatiskt upp mina drömmar om sommar, värme och enkel glädje. stora glöggbjudningen imorgon dessutom, jag vill inte alls och höll nästan på att börja gråta innan när jag inte visste vad jag skulle ha på mig. jag är så trött...
och matteresultatet gör mig både arg och besviken och jag hatar att jag inte klarade det. och jag hatar att jag flyttar över de hatet på resten av världen. och jag hatar att jag hatar alls. suck!

framtidsperspektiv.
hoppas på sömn. en hemkommen bror, ett gymnasieslut, blod svett och tårar i skogen med militärer, studentliv och frihet, barnaskratt och enkelhet. men framförallt sömn...

Kommentarer
Postat av: jocke

hehe hoppas du sover gott nu då:D

2008-12-19 @ 22:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0