då tanken är luddig är känslan konkret.

tråkig torsdag. men först, snabbgenomgång av veckan. självklart!

måndag: skola, sen pluggpluggplugg och mattemattematte.
tisdag: skola som vanligt, sen regmötei malmouö. förvirrad körning, chili chees och tjabb om allt förutom ämnet är en bra sammanfattning av kvällen. men jag är pepp!!
onsdag: skäggis kom på besök och satt i skolans cafee när jag var på lektion. sen dumpade jag honom hemma och begav mig på sista körrepet innan lucian. det ska bli kul, men jag ska erkänna att jag är rätt nervös!
kvällen fortfsatte med mycket film och trailers och en nervös skäggis som tappade håret med hjälp av mig och en trimmer. mohaha!

och nu är vi tillbaka på den tråkiga torsdagen.
började dagen med slutprov i matten (som antagligen borde gått bättre än vad de gjorde, dumma mig) och fortfatte den sen med ekonomi på samhällen. usch.
men skäggis fick sitt älskade körkort och jag fick kaffe&pepparkaka av min mattelärare, så lite bra har dagen allt varit!

och nu sitter jag hemma och gör ingenting. läser om karbinhakar och klätterskor samtidigt som jag funderar på om jag kanske skulle poppa popcorn och leta fram mitt kärleksthe (som man ska dricka med sin kärlek, men skit i de! som dem säger; hur ska man kunna älska någon annan om man inte älskar sig själv?) men i stället släpper jag boken och lutar huvudet bakåt och andas in rökelselukten (som ger mig huvudvärk var ända gång, men jag har bestämt mig för att den gör mig lugn) och kommer på mig själv med att känna mig rätt ensam... filip och skäggis åkte båda idag och vardagen är tillbaka på sitt tråkiga sätt. jag vill skratta och prata bort kvällen, men nejnej.. nejnej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0